Contes que em van curar

"Sovint es diu que l'islam oprimeix les dones. però jo, aprofundint en l'islam, he après el gran valor que tenen per Al.là"

 Nadia Ghulam




Avui la profe m'ha portat dos contes per llegir. Són d'un llibre d'una senyora que es diu Nadia Ghulam, d'Afganistan. Ella explica els contes que la seva mare li contava quan va estar ingressada a l'hospital a conseqüència d'una bomba i per això el llibre es diu "Contes que em van curar".

Els dos contes parlen del respecte a les dones i, en especial  a les mares. Jo no coneixia aquestes històries però una em recorda que a la meva religió, la musulmana, es diu que respectar a la teva mare és igual que respectar a Al.lah. Jo coneixia com començava aquesta història però no sabia com acabava.

Fatima Jamila


Un altre llibre d'aquesta escriptora es diu "El secret del meu turbant" i explica la seva història real, la d'una noia afganesa que amb només vuit anys va patir greus ferides a causa d'una bomba. En sortir de l'hospital dos anys més tard, el règim talibà s'havia instaurat a l'Afganistan i ella va prendre una decisió radical: es va vestir de noi i, durant deu anys...



Comentarios

Entradas populares